De 15 m. Lemsteraak met roef ‘De Wulp’ is een zeer bijzondere aak in jachtuitvoering. Gebouwd in 1912 door de vermaarde werf Gebr. De Boer en in 1989-1990 geheel gerestaureerd bij Stofberg en Zn. Het schip is zeer compleet uitgerust en technisch geheel up to date. De Wulp is een juweel op het water, een lust voor het oog en een fantastische zeiler. De rijke historie van dit varend monument is vastgelegd op de SSRP (link: https://www.ssrp.nl/stamboek/schepen/de-wulp-360).
Met 15,02 m. lengte en 4,80 m. breedte levert De Wulp een ruim interieur met een stahoogte van maar liefst 210 cm. Het schip biedt zes vaste slaapplaatsen in drie hutten, met 2 extra. De afwerking van het interieur is kwalitatief zeer hoog en in uitmuntende staat. De salon heeft een mooie indeling met een ruime navigatiehoek, de aanduiding ‘kantoor’ waardig. Veel daglicht dankzij de vijf koekoeken. Voor een langer verblijf aan boord zijn alle voorzieningen aanwezig, met warm en koud stromend water, koken op gas, koelkast, verwarming, elektrisch toilet (douche n.a., ruimte beschikbaar). Compleet met hifi, televisie en satellietontvanger.
Ook buitenom is De Wulp fantastisch afgewerkt, met ruime dekken voorzien van teak. Ruime kuip en meer dan voldoende zitruimte rond de stuurstand met kuiptafel. Complete zeilgarderobe van TD-Sails met o.a. een klassieke halfwinder (katoen). Technisch is deze Lemsteraak compleet, met een in ‘90 gereviseerde Daf 6-cilinder van 105 pk. Mast voorzien van strijkinstallatie.
De Wulp is een bijzonder verschijning en gelet op de historie een buitenkans voor de liefhebber van een originele Lemsteraak in jachtuitvoering. Neem contact met ons op voor een bezichtiging.
";}
)
[boot_id] => Array
(
[0] => 7737ef3a-f334-4f23-ae7d-6b7e73fc76d1
)
[Specificaties] => Array
(
[0] => a:15:{s:13:"rompmateriaal";s:5:"Staal";s:8:"rompvorm";s:9:"Platbodem";s:24:"dek en opbouw materiaal ";s:5:"Staal";s:9:"besturing";s:9:"Stuurwiel";s:22:"waterverplaatsing (kg)";s:5:"27000";s:13:"ballast (kg)";s:4:"5000";s:4:"kuip";s:10:"Achterkuip";s:4:"roer";s:11:"Aangehangen";s:19:"doorvaarthoogte (m)";s:5:"18.75";s:18:"postcode ligplaats";s:7:"8711 HN";s:14:"ligplaats land";s:2:"NL";s:12:"werf gebouwd";s:21:"Gebr. De Boer, Lemmer";s:9:"ontwerper";s:21:"Gebr. De Boer, Lemmer";s:8:"beleving";s:93:"Gezinsvakantie, (Gedeeltelijk) Wonen op het water, Wedstrijdvaren, Pleziervaart, Verre reizen";s:9:"kielsoort";s:9:"Zijzwaard";}
)
[build] => Array
(
[0] => a:2:{s:17:"hull_construction";s:5:"Staal";s:4:"year";s:4:"1912";}
)
[Motor] => Array
(
[0] => a:19:{s:12:"toerenteller";s:2:"Ja";s:4:"merk";s:3:"Daf";s:4:"type";s:5:"575DD";s:11:"soort motor";s:16:"Binnenboordmotor";s:14:"vermogen in pk";s:3:"105";s:10:"start type";s:10:"Elektrisch";s:11:"aandrijving";s:10:"Schroef-as";s:25:"aantal identieke motoren ";s:1:"1";s:9:"brandstof";s:6:"Diesel";s:16:"aantal cilinders";s:1:"6";s:9:"draaiuren";s:4:"6950";s:13:"keerkoppeling";s:173:"Hy4 x service accu's Vetus 4 x 170 Ah, 2 x startaccu's Vetus 110 Ah, alles 24 V systeem.draulische keerkoppeling, type PRM401, Aquadrive homokinetische koppeling + stuwlager";s:21:"aantal brandstoftanks";s:1:"1";s:24:"materiaal brandstoftanks";s:5:"Staal";s:29:"inhoud brandstoftank (liters)";s:3:"500";s:7:"koeling";s:40:"Indirect Gesloten koeling, droge uitlaat";s:13:"aantal accu's";s:1:"6";s:6:"dynamo";s:2:"Ja";s:18:"extra omschrijving";s:98:"
Motorblok 1965, motor in 1990 volledig gerevisieerd, onder vervanging alle bewegende delen.
";}
)
[Navigatie & Elektronica] => Array
(
[0] => a:10:{s:11:"dieptemeter";s:14:"Raymarine ST60";s:3:"gps";s:67:"Shiptron AIS transponder. Tevens aparte GPS via SIMRAD GO7 plotter.";s:12:"kaartplotter";s:10:"SIMRAD G07";s:6:"kompas";s:66:"Klassiek vloeistof kompas op stuurstand (J.C. Krohn & Son, Berlin)";s:8:"marifoon";s:112:"Sailtron r/t 80, plus ICOM IC-M35 handheld marifoon Externe marifoon speaker in kuip. NASA Weatherman ontvanger.";s:20:"navigatieverlichting";s:2:"Ja";s:14:"snelheidsmeter";s:14:"Raymarine ST60";s:24:"stuurautomaat\/autopilot";s:2:"Ja";s:3:"log";s:14:"Raymarine ST60";s:3:"ais";s:39:"Shiptron AIS transponder, type Graphene";}
)
[Interieur] => Array
(
[0] => a:22:{s:13:"stahoogte (m)";s:6:"2.1 ca";s:20:"aantal slaapplaatsen";s:4:"6 +2";s:13:"aantal hutten";s:1:"3";s:7:"kussens";s:2:"Ja";s:5:"salon";s:2:"Ja";s:11:"toilet(ten)";s:28:"1 Rheinstrom Y10, elektrisch";s:13:"douche binnen";s:10:"Voorbereid";s:13:"douche buiten";s:2:"Ja";s:8:"koelkast";s:2:"Ja";s:7:"vriezer";s:2:"Ja";s:10:"dvd speler";s:2:"Ja";s:5:"audio";s:2:"Ja";s:9:"matrassen";s:2:"Ja";s:10:"verwarming";s:30:"Eberspächer, type D3L-C Moyen";s:11:"kooktoestel";s:6:"4 pits";s:10:"warm water";s:2:"Ja";s:21:"kooktoestel brandstof";s:3:"Gas";s:17:"waterdruk systeem";s:36:"Flojet hydrofoor met 8 l expansievat";s:11:"waterboiler";s:72:"60 l boiler, verwarming via 220 V element en via koelwater van de motor.";s:18:"watertank (liters)";s:37:"800 1 x 400 l (RVS), 1 x 400 l (HD-PE";s:5:"tafel";s:2:"Ja";s:9:"gordijnen";s:2:"Ja";}
)
[Uitrusting] => Array
(
[0] => a:9:{s:5:"anker";s:2:"Ja";s:9:"ankerlier";s:9:"Handmatig";s:15:"materiaal anker";s:14:"Gegalvaniseerd";s:17:"anker bevestiging";s:7:"Ketting";s:9:"acculader";s:63:"Mastervolt 24V/50A, met extra uitgang 1 x 3 A voor startaccu's.";s:8:"omvormer";s:68:"1 x 175W (24-->220V), 1 x 350W (24--> 220V), 1 x 10 Amp (24V--> 12V)";s:21:"walstroom aansluiting";s:2:"Ja";s:19:"stootwillen, lijnen";s:2:"Ja";s:18:"extra omschrijving";s:149:"
De 15 m. Lemsteraak met roef ‘De Wulp’ is een zeer bijzondere aak in jachtuitvoering. Gebouwd in 1912 door de vermaarde werf Gebr. De Boer en in 1989-1990 geheel gerestaureerd bij Stofberg en Zn. Het schip is zeer compleet uitgerust en technisch geheel up to date. De Wulp is een juweel op het water, een lust voor het oog en een fantastische zeiler. De rijke historie van dit varend monument is vastgelegd op de SSRP (link: https://www.ssrp.nl/stamboek/schepen/de-wulp-360).
Met 15,02 m. lengte en 4,80 m. breedte levert De Wulp een ruim interieur met een stahoogte van maar liefst 210 cm. Het schip biedt zes vaste slaapplaatsen in drie hutten, met 2 extra. De afwerking van het interieur is kwalitatief zeer hoog en in uitmuntende staat. De salon heeft een mooie indeling met een ruime navigatiehoek, de aanduiding ‘kantoor’ waardig. Veel daglicht dankzij de vijf koekoeken. Voor een langer verblijf aan boord zijn alle voorzieningen aanwezig, met warm en koud stromend water, koken op gas, koelkast, verwarming, elektrisch toilet (douche n.a., ruimte beschikbaar). Compleet met hifi, televisie en satellietontvanger.
Ook buitenom is De Wulp fantastisch afgewerkt, met ruime dekken voorzien van teak. Ruime kuip en meer dan voldoende zitruimte rond de stuurstand met kuiptafel. Complete zeilgarderobe van TD-Sails met o.a. een klassieke halfwinder (katoen). Technisch is deze Lemsteraak compleet, met een in ‘90 gereviseerde Daf 6-cilinder van 105 pk. Mast voorzien van strijkinstallatie.
De Wulp is een bijzonder verschijning en gelet op de historie een buitenkans voor de liefhebber van een originele Lemsteraak in jachtuitvoering. Neem contact met ons op voor een bezichtiging.
15m x 4.8m x 0.95m
0.95m
Platbodems zeil
1912
Staal
Daf 575DD
105pk
6 +2 slaapplaatsen
WorkumNL
€ 245.000,-
Ontdek de Lemsteraak De Wulp – Roefuitvoering verder:
Specificaties van de
Lemsteraak De Wulp – Roefuitvoering
Algemeen
Rompmateriaal
Staal
Rompvorm
Platbodem
Dek en opbouw materiaal
Staal
Besturing
Stuurwiel
Waterverplaatsing (kg)
27000
Ballast (kg)
5000
Kuip
Achterkuip
Roer
Aangehangen
Doorvaarthoogte (m)
18.75
Postcode ligplaats
8711 HN
Ligplaats land
NL
Werf gebouwd
Gebr. De Boer, Lemmer
Ontwerper
Gebr. De Boer, Lemmer
Beleving
Gezinsvakantie, (Gedeeltelijk) Wonen op het water, Wedstrijdvaren, Pleziervaart, Verre reizen
Kielsoort
Zijzwaard
Accommodatie
Stahoogte (m)
2.1 ca
Aantal slaapplaatsen
6 +2
Aantal hutten
3
Kussens
Salon
Toilet(ten)
1 Rheinstrom Y10, elektrisch
Douche binnen
Voorbereid
Douche buiten
Koelkast
Vriezer
Dvd speler
Audio
Matrassen
Verwarming
Eberspächer, type D3L-C Moyen
Kooktoestel
4 pits
Warm water
Kooktoestel brandstof
Gas
Waterdruk systeem
Flojet hydrofoor met 8 l expansievat
Waterboiler
60 l boiler, verwarming via 220 V element en via koelwater van de motor.
Watertank (liters)
800 1 x 400 l (RVS), 1 x 400 l (HD-PE
Tafel
Gordijnen
Motor en elektra
Toerenteller
Merk
Daf
Type
575DD
Soort motor
Binnenboordmotor
Vermogen in pk
105
Start type
Elektrisch
Aandrijving
Schroef-as
Aantal identieke motoren
1
Brandstof
Diesel
Aantal cilinders
6
Draaiuren
6950
Keerkoppeling
Hy4 x service accu's Vetus 4 x 170 Ah, 2 x startaccu's Vetus 110 Ah, alles 24 V systeem.draulische keerkoppeling, type PRM401, Aquadrive homokinetische koppeling + stuwlager
Aantal brandstoftanks
1
Materiaal brandstoftanks
Staal
Inhoud brandstoftank (liters)
500
Koeling
Indirect Gesloten koeling, droge uitlaat
Aantal accu's
6
Dynamo
Extra omschrijving
Motorblok 1965, motor in 1990 volledig gerevisieerd, onder vervanging alle bewegende delen.
Navigatie en elektronica
Dieptemeter
Raymarine ST60
Gps
Shiptron AIS transponder. Tevens aparte GPS via SIMRAD GO7 plotter.
Kaartplotter
SIMRAD G07
Kompas
Klassiek vloeistof kompas op stuurstand (J.C. Krohn & Son, Berlin)
Marifoon
Sailtron r/t 80, plus ICOM IC-M35 handheld marifoon Externe marifoon speaker in kuip. NASA Weatherman ontvanger.
Navigatieverlichting
Snelheidsmeter
Raymarine ST60
Stuurautomaat\/autopilot
Log
Raymarine ST60
Ais
Shiptron AIS transponder, type Graphene
Exterieur
Dekbekleding
Teak
Teakvloer
Massief
Uitrusting buitenom
Anker
Ankerlier
Handmatig
Materiaal anker
Gegalvaniseerd
Anker bevestiging
Ketting
Acculader
Mastervolt 24V/50A, met extra uitgang 1 x 3 A voor startaccu's.
Omvormer
1 x 175W (24-->220V), 1 x 350W (24--> 220V), 1 x 10 Amp (24V--> 12V)
Walstroom aansluiting
Stootwillen, lijnen
Extra omschrijving
BMV accumonitor
Scheidingstransformator Mastervolt Mass G3.5
Vetgesmeerde schroefas
NASA Weatherman weerberichten-ontvanger.
Tuigage
Extra omschrijving
Grootzeil circa 70m2, fok circa 32 m2, kluiver circa 29 m2, halfwinder (klassiek katoen, circa 60 m2)